martes, 12 de febrero de 2013

ORELLAS

De festa en festa e tiro porque me toca. Do roscón ás orellas, do Nadal ao Carnaval.
Tiña preparada outra entrada, pero esta debía ser publicada. O Entroido, non é Entroido sen orellas e esta é a primeira vez que as fago e saíron perfectas, xusto como á min me gustan, xa que logo hai que consevar a receita.
Fíxenas nunha ocasión cando era adolescente, porque sempre fun atrevida nisto de meter as mans na masa e unha tarde, soa, púxenme ao choio, non recordo moi ben o resultado, do que si estou segura é de que se comeron.
Sempre as fai a miña nai e nunca temos a receita definitiva porque ela faio todo a ollo e non se acorda dun ano para outro. A base é sempre unha receita do libro "Cocina gallega" de Álvaro Cunqueiro, pero ela modifica ao seu gusto. O ano pasado tomamos nota, pero para darlle a receita á miña compañeira Patricia que ma pediu, e resulta que este ano tiven que chamala para que ma dixese. Partindo das cantidades aproximadas, reducinas un pouco e fun tomando boa nota de todo, quedou a masa perfecta.
Unha das cousas que máis me gusta da elaboración deste doce é o ritual, alguén amasa e estira e outra persoa frite e espolvorea o azucre. Sempre fun a frixidora, nesta ocasión, fun estiradora, frixidora, azucradora, todo. É un pouco complicado facer todo o proceso unha persoa soa, pero organizándose é posible, aínda que, debo confesar, que perde parte do encanto e resulta un pouco pesado. Son as consecuencias de encapricharme en querer facelas eu e probar como me quedaban. O resultado foi máis que satisfactorio.
 
 

En castellano
De fiesta en fiesta y tiro porque me toca. Del roscón a las orejas, de la Navidad al Carnaval.
Tenía preparada otra entrada, pero esta debía ser publicada. El Carnaval, no es Carnaval sin orejas y esta es la primera vez que las hago y han salido perfectas, justo como a mi me gustan, por tanto hay que consevar la receta.
Las hice en una ocasión cuando era adolescente, porque siempre fui atrevida en esto de meter las manos en la masa y una tarde, sola, me puse manos a la obra, no recuerdo muy bien el resultado, de lo que si estoy segura es de que se comieron.
Siempre las hace mi madre y nunca tenemos la receta definitiva porque ella lo hace todo a ojo y no se acuerda de un año para otro. La base es siempre una receta del libro "Cocina gallega" de Álvaro Cunqueiro, pero ella modifica a su gusto. El año pasado tomamos nota, pero para darle la receta a mi compañera Patricia que me la pidió, y resulta que este año tuve que llamarla para que me la dijera. Partiendo de las cantidades aproximadas, las reduje un poco y fui tomando buena nota de todo, quedó la masa perfecta.
Una de las cosas que más me gusta de la elaboración de este dulce es el ritual, alguien amasa y estira y otra persona fríe y espolvorea el azúcar. Siempre fui la freidora, en esta ocasión, he sido estiradora, freidora, azucaradora, todo. Es un poco complicado hacer todo el proceso una persona sola, pero organizándose es posible, aunque, debo confesar, que pierde parte del encanto y resulta un poco pesado. Son las consecuencias de encapricharme en querer hacerlas yo y probar como me quedaban. El resultado ha sido más que satisfactorio.
 
 
 
Ingredientes (poñerei entre paréntesis as cantidades da receita que adoita facer a miña nai)
100 ml de anís (un vaso de nocilla de anís)
75 ml de leite (medio vaso de nocilla de leite)
75 ml de auga (medio vaso de nocilla de auga)
1 ovo grande, sobre 70 g (3 ovos)
70 g de manteiga derretida (medio taco de mantequilla, uns 125-130 g)
A raiadura dun limón
Media culleradiña de sal
560 g de fariña de repostaría, para máis datos a do eroski  (fariña a que admita ata que non se pegue, uns 850-900 g)
Aceite suave para fritir, de xirasol ou de oliva suave.
 
 

En castellano
Ingredientes (pondré entre paréntesis las cantidades de la receta que suele hacer mi madre)
100 ml de anís (un vaso de nocilla de anís)
75 ml de leche (medio vaso de nocilla de leche)
75 ml de agua (medio vaso de nocilla de agua)
1 huevo grande, sobre 70 g (3 huevos)
70 g de mantequilla derretida (medio taco de mantequilla, unos 125-130 g)
La ralladura de un limón
Media cucharadita de sal
560 g de harina de repostería, para más datos la del eroski (harina la que admita hasta que no se pegue, unos 850-900 g)
Aceite suave para freír, de girasol o de oliva suave.
 
 
 
Elaboración
- Nesta ocasión usei a panificadora para amasar, fíxenlle dous amasados. Primeiro introdúcense os líquidos e o sal e por encima a fariña.
- No caso de que amasemos a man, poñemos a fariña co sal nun recipiente amplo e incorporamos os líquidos, amasamos ata conseguir unha masa elástica. Penso que se debe amasar moito, cando máis elástica sexa a masa mellor estirará. A miña nai introduce unha pel de limón na masa e amasa ata que a expulsa. A masa debe ser brandiña, pero que non se pegue.
- Deixamos repousar a masa durante un tempo, non menos de media hora.
- Poñemos unha tixola con abudante aceite ao lume. Non debemos deixar que se quente demasiado, baixar o calor antes de que burbullee, no meu caso mantiven a inducción en 6. e o máximo é 9. Nun hornillo máis pequeno que o diámetro da tixola.
- Cortamos pequenas porcións de masa, do tamaño dunha noz, aproximadamente. E estirámolas o máis finas posible. É importante que a superficie de traballo estea sempre un pouco engraxada, así como o rodelo e as mans.
- Introducimos a masa da orella con coidado na tixola, deixamos que se doure un pouco e dámoslle a volta.
- Pasamos a orella a unha a fonte cuberta con papel de cociña e  espolvoreamolas con azucre.
- Eu ía facendo dunha en unha, mentres unha se douraba, estiraba a outra. Cando lle daba a volta poñíalle o azucre á anterior. No meu caso podo estirar xusto á beira da tixola e é moi cómodo.
- Na metade do proceso é importante depurar o aceite porque se vai requeimando, e tamén requeima as orellas, e debemos limpalo. Retiramos o aceite a un recipiente coándoo para retirarlle posibles impurezas. Limpamos con papel de cociña a tixola e reenchémola de novo con aceite novo e co que retiramos antes ao que lle quitamos as impurezas. E volvemos empezar.

 

 
 
En castellano
Elaboración
- En esta ocasión he usado la panificadora para amasar, le hice dos amasados. Primero se introducen los líquidos y por último la harina.
- En caso de que amasemos a mano, ponemos la harina con la sal en un recipiente amplio e incorporamos los líquidos, amasamos hasta conseguir una masa elástica. Pienso que se debe amasar mucho, cuando más elástica sea la masa mejor estirará. Mi madre introduce una piel de limón en la masa y amasa hasta que la expulsa. La masa debe quedar blandita, pero que no se pegue.
- Dejamos reposar la masa durante un tiempo, no menos de media hora.
- Ponemos una sartén con abudante aceite al fuego. No debemos dejar que se caliente demasiado, bajar el calor antes de que burbujee, en mi caso mantuve la inducción en 6. y el máximo es 9. En un hornillo más pequeño que el diámetro de la sartén.
- Cortamos pequeñas porciones de masa, del tamaño de una nuez, aproximadamente. Y las estiramos lo más finas posible. Es importante que la superficie de trabajo esté siempre un poco engrasada, así como el rodillo y las manos.
- Introducimos la masa de la oreja con cuidado en la sartén, dejamos que se dore un poco y le damos la vuelta.
- Pasamos la oreja a una fuente cubierta con papel de cocina y las espolvoreamos de azúcar.
- Yo iba haciendo de una en una, mientras una se doraba, estiraba la otra. Cuando le daba la vuelta le ponía el azúcar a la anterior. En mi caso puedo estirar justo al lado de la sartén y es muy cómodo.
- A la mitad del proceso, es importante depurar el aceite porque se va requemando, y por tanto requema las orejas, y debemos limpiarlo. Retiramos el aceite a un recipiente colándolo para retirarle posibles impurezas. Limpiamos con papel de cocina la sartén y la rellenamos de nuevo. Y volvemos a empezar.
 
 
 
 

18 comentarios:

  1. la pinta es de impresión... pero lo que más me gusta es que estén tan blanquitas!!! bueno, y que le hayas metido mano a la pani!!! qué tal la experiencia?? cuánto mola?? ajjaja

    me quedo con tus cantidades, que yo las hago a ojo, como las hacía mi abuela...
    un besote wapa, feliz entroido!!!(si te gusta, claro!!jajajaj)

    ResponderEliminar
  2. Esto se parece mucho a las asopaipas de mi pueblo pero super aromatizadas, tengo que probarlas pronto y me quedo con tu receta.

    ResponderEliminar
  3. Holaaaa ¿que tal estás?, ya veo que sigues haciendo deliosos dulces
    Nunca he hecho orejas de carnaval, ni mi madre, ni mi abuela las hacían y yo no lo he probado, además, me tocaría hacerlo todo a mi y no se si me apetece , aunque, amasando en la panificadora te quitas mucho trabajo, luego da gusto comerlas ¿verdad?, además dices que la masa te quedó perfecta, me alegro mucho y me alegro de que hayas ido anotando muy bien las cantidades, así ya no se te pasarán para el próximo año
    Besiños

    ResponderEliminar
  4. Mmmm... Téñenche unha pinta ben boa!
    Na miña casa sempre se fixeron unhas orellas moi moi sinxelas, e como estou tan afeita a elas son as que máis que me agradan, pero está empezando a picarme a curiosidade por probar outras receitas, así que me gardo a túa :D

    ResponderEliminar
  5. que ricas y crujientes! toda una delicia, bicos

    ResponderEliminar
  6. Nunca as fixe e teño ganas de poneme con elas. Apuntaréi a tua receta, que se ven boas de verdad e verei si podo encontrar alguén que me axude a facelas. (E a primeira vez que escribo en galego, os meus pais falaban anque nunca o escribí. ;)
    Perdón por los errores :)
    Un biquiño desde Asturias

    ResponderEliminar
  7. Hola Mª José.

    Este año ha sido la primera vez que las hice y la verdad me gustaron mucho, eso sí conté con la ayuda para freír y espolvorear, yo con estirar la masa y dejarla fina tenía suficiente trabajo, así que me imagino la habilidad que debes tener para hacerlo tú sola. Te quedaron fabulosas, se ven supercrujientes y ligeras, buenísimas.

    Un saludo.

    ResponderEliminar
  8. Eu coma ti, non existe entroido sen orellas e filloas!!todolos anos fago orellas e filloas e unha tradicion que non penso deixar.....e tamén coma tí a ollo, as veces saen ben, as veces regular, este ano as orellas, a primeira tanda foran fritidas en aceite de oliva virxen extra e en fin, un pouco mal, tiven que parar e ir mercar aceite de xirasol......pero precisamente así e como aprendes, creo ;)
    Un bico!!

    ResponderEliminar
  9. Te han quedado perfectas como me gustan y muy finas como las tuyas, que ricas. Yo tambien tengo esa receta y salen perfectas, besos

    ResponderEliminar
  10. Que ricas¡¡¡¡¡ se ven deliciosas, nunca las he probado pero se ven deliciosas, tengo que hacerlas.
    besiños

    ResponderEliminar
  11. Eu tambén acho que te quedaron perfectas!
    Gústame moita este tipo de doces.
    Grazas pelo comentario da broa de millo. Atreve-te con ela!

    ResponderEliminar
  12. Sabes, aquí las llamabamos orejuelas, recuerdo que me las hacía mi abuela y me encantaban, pero nos habíamos olvidado de ellas. He hecho tu receta y me han quedado riquísimas, gracias guapa.

    ResponderEliminar
  13. Que pinta mais boa, quedaronche super crocantes como a min me gustan jeje. Cando era mais xoven facias coa miña aboa, agora fagoas soiña é ainda que están igual de boas, faltanlles esas manciñas delicadas que as facian con tanto cariño. Biquiños

    ResponderEliminar
  14. Yo también he colgado en mi blog las orejas. Tendré que probar tu receta.Yo soy "estiradora" y mi madre "freidora y azucaradora". Enhorabuena por tu blog.

    www.cocinandoconfilus.blogspot.com.es

    ResponderEliminar
  15. Que ricas!!! Co que me gustan a min as orellas... nunca as fixen eu (que mérito!), só axudei a fritilas... pero as túas son espectaculares, de verdade! Felicidades!

    ResponderEliminar
  16. Estes días padados vin unha receta de orellas con laranxa pero agora non son quen de atopala. Poderías decirme donde podo atopala.
    Bicos.

    ResponderEliminar
  17. Pois si que tiveches traballo, porque con esa cantidade de fariña saíronche ben delas, pero é cuestión de organizarse, eu fágoas sempre soa. E quedáronche bárbaras, finas e crocantes como me gustan a min.
    Un bico

    ResponderEliminar
  18. Quedáronche perfectas, tan finas e crocantes! E iso que, para min, facer orellas é toda unha arte... (sempre hai alguén que as compara coas da súa nai ;-)

    Biquiños

    ResponderEliminar

Cóntame que che parece

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...