miércoles, 6 de agosto de 2014

ENSAIMADA

Xa tiña ganas de publicar esta receita. Non é que estea boa, a ensaimada, é que está boísima, é algo case indescriptible, hai que probala e punto.
Tíñalle moito medo, imaxinábame que non me ía a saír ben, pensaba que sería un gran fracaso, pero non, foi un gran éxito. O meu pai levaba moito tempo dicíndome que tiña que intentalo coa ensaimada, pero non me atrevía, vía vídeos en youtube, lía receitas, pero non atopaba a coraxe suficiente para enfrontarme a ela. Ata que comprei o libro do meu adorado Ibán Yarza, lin ben a receita, mirei e remiré e cando me quixen dar conta estaba metida en masa.
Direi que agora ata me parece fácil de facer e o que me estaba perdendo porque é unha auténtica delicia.
En castellano
Ya tenía ganas de publicar esta receta. No es que esté buena, la ensaimada, es que está buenísima, es algo casi indescriptible, hay que probarla y punto.
Le tenía mucho miedo, me imaginaba que no me iba a salir bien, pensaba que sería un gran fracaso, pero no, fue un gran éxito. Mi padre llevaba mucho tiempo diciéndome que tenía que intentarlo con la ensaimada, pero no me atrevía, veía vídeos en youtube, leía recetas, pero no encontraba el coraje suficiente para enfrentarme a ella. Hasta que me compré el libro de mi adorado Ibán Yarza, leí bien la receta, miré y remiré y cuando me quise dar cuenta estaba metida en masa.
Diré que ahora hasta me parece fácil de hacer y lo que me estaba perdiendo porque es una auténtica delicia.



Ingredientes
30 g de masa nai
300 g de fariña de forza
105 g de auga
90 g de azucre
4 g de sal ( no libro non o pon, pero eu póñolle)
1 ovo (55 g aprox)
2 g de levadura de panadería seca
Manteiga de porco (uns 60 g) (no libro de Ibán yarza di: 200 g, pero pareceume excesivo)
E o que queiramos para o recheo: cabelo de anxo, mermelada, crema... (ou nada)
En castellano
Ingredientes
30 g de masa madre
300 g de harina de fuerza
105 g de agua
90 g de azúcar
4 g de sal ( en el libro no lo pone, pero yo le pongo)
1 huevo (55 g aprox)
2 g de levadura de panadería seca
Manteca de cerdo (unos 60 g) (en el libro de Ibán yarza dice: 200 g, pero para mi es excesivo)
Y lo que queramos para el relleno: cabello de ángel, mermelada, crema... (o nada)




Elaboración
- Primeiro debemos preparar a masa nai: unhas horas antes, entre oito e doce, mesturamos 20 g de farila cunha puntiña de coitelo de levadura seca de panadería e con 10 g de auga. Facemos unha boliña e deixámola fermentar nun recipiente pechado por unhas oito horas.
- Para facer a masa mesturamos a fariña coa levadura (que serán sobre dous gramos ou un pouco menos), o azucre, a masa nai troceada , engadimos a auga e o ovo e o sal e mesturamos. Eu fágoo na panificadora e primeiro introduzo os líquidos, o sal, o azucre e a masa nai en anaquiños e para rematar a fariña e a levadura. Doulle tres amasados na panificadora e logo amaso a man ata conseguir a membrana. Amasados e repousos, amásase durante cinco minutos, déixase repousar uns dez e así ata que conseguimos unha masa lisa e moi elástica que ao estirala se foma unha membrana.
- O toque da ensaimada é o amasado, hai que amasar moito, ata conseguir que ao coller un pouco de masa e estirala se forma unha membrana. Como amasar cansa moito e como a masa cando repousa se amasa, pois é o máis adecuado, amasar durante uns cinco minutos, deixala repousar e seguir, en varias tandas ata conseguir o noso obxectivo.
- Unha vez conseguimos a nosa masa lisa e elástica, deixámola repousar durante unha media hora ou 45 minutos.
- Pasado o tempo de repouso untamos o lugar de traballo, que debe ser amplo, con aceite. Pasamos a masa a esa superficie e estirámola en forma de lingua. No meu caso divido a masa en dúas, non teño espazo suficiente para facer unha soa ensaimada.
- Untamos a superficie da masa coa manteiga de porco de forma xenerosa e vaise estirando a masa. Ímola esmagando coas palmas das mans e estirando, ata que quede transparente. Esta é a peor parte porque pensas que non será posible, pero o é, ademais é entretido e bonito vela estirarse coma un chicle.




- Cando a temos totalmente estirada, poñémoslle o recheo nun dos bordos longos e enrolamos ata chegar ao final.





- Neste punto debo aclarar algo, vin nalgún vídeo por internet que antes de empezar a enrollar colocan unha tira de masa que cortaron do lado oposto, chámanlle o corazón. A min gústame máis, sae máis esponxosa.
- Deixamos repousar a tira de masa uns 25 minutos. Transcorrido ese tempo estiramos ben a tira e colocámola en forma de espiral nunha bandexa de forno cuberta con papel de fornear. Na espiral debe quedar espazo para deixar que a masa creza de maneira que podamos mover o dedo no interior da espiral.





- Deixámola fermentar durante unhas dez ou doce horas, ata que estea ben inchada. 




- Forneamos durante un 20 minutos en forno quente a 180º. Si vemos que se doura demasiado cubrimos con papel de prata. 
- Deixamos que arrefríe e espolvorear con azucre glas.




En castellano
Elaboración
- Primero debemos preparar la masa madre: unas horas antes, entre ocho y doce, mezclamos 20 g de harina con una puntita de cuchillo de levadura seca de panadería y con 10 g de agua. Hacemos una bolita y la dejamos fermentar en un recipiente cerrado por unas ocho horas.
- Para hacer la masa mezclamos la harina con la levadura (que serán sobre dos gramos o un poco menos), el azúcar, la masa madre troceada , añadimos el agua y el huevo y la sal y mezclamos. Yo lo hago en la panificadora y primero introduzco los líquidos, la sal, el azúcar y la masa madre en trocitos y por último la harina y la levadura. Le doy tres amasados en la panificadora y luego amaso a mano hasta conseguir la membrana. Amasados y reposos, se amasa durante cinco minutos, se deja reposar unos diez y así hasta que conseguimos una masa lisa y muy elástica que al estirarla se forme una membrana.
- El toque de la ensaimada es el amasado, hay que amasar mucho, hasta conseguir que al coger un poco de masa y estirarla se forme una membrana. Como amasar cansa mucho y como la masa cuando reposa se amasa, pues es lo más adecuado, amasar durante unos cinco minutos, dejarla reposar y seguir, en varias tandas hasta conseguir nuestro objetivo.
- Una vez hemos conseguido nuestra masa lisa y elástica, la dejamos reposar durante una media hora o 45 minutos.



- Pasado el tiempo de reposo untamos el lugar de trabajo, que debe ser amplio, con aceite. Pasamos la masa a esa superficie y la estiramos en forma de lengua. En mi caso divido la masa en dos, no tengo espacio suficiente para hacer una sola ensaimada-
- Untamos la superficie de la masa con la manteca de cerdo de forma generosa y se va estirando la masa. La vamos aplastando con las palmas de las manos y estirando, hasta que quede transparente. Esta es la peor parte porque piensas que no será posible, pero lo es, además es entretenido y bonito verla estirarse como un chicle.
- Cuando la tenemos totalmente estirada, le ponemos el relleno en uno de los bordes largos y enrollamos hasta llegar al final.
- En este punto debo aclarar algo,  vi en algún vídeo por internet que antes de  empezar a enrollar colocan una tira de masa que cortaron del lado opuesto, le llaman el corazón. A mi me gusta más, sale más esponjosa.
- Dejamos reposar la tira de masa unos 25 minutos. Transcurrido ese tiempo estiramos bien la tira y la  colocamos en forma de espiral en una bandeja de horno cubierta con papel de hornear. En la espiral debe quedar espacio para dejar que la masa crezca de manera que podamos mover el dedo en el interior de la espiral.
- La dejamos fermentar durante unas diez o doce horas, hasta que esté bien hinchada. 
- Horneamos durante uno 20 minutos en horno caliente a 180º. Si vemos que se dora demasiado cubrimos con papel de plata. 
- Dejamos que enfríe y espolvorear con azúcar glas.


22 comentarios:

  1. Eu as fixen unha vez que non me sairon moi boas que digamos, comer se comeron, pero non resultou o que eu esperaba. Agora teño a túa receita e penso guiarme por ela, si me quedan a mitad de ben que a ti, !! tiro cohetes!!.

    bicosss

    ResponderEliminar
  2. aquí sigo, delante del ordenador, intentando dejar un comentario por tercera vez... y chica, tengo sin tener muy claro que decir.. es que sólo "se me salen " onomatopeyas.. y ñam ñam, glupssss, mmmmmmm o joooooor, no me parecen comentarios dignos de una blogger..jajajajajaj pero es que las fotos lo dicen todo... qué pinta... y con esta pedazo entrada quien se resiste a encender el horno eh???
    un besote

    ResponderEliminar
  3. Ficou tão linda , eu nunca comi mas tenho a certeza que ia adorar
    Fiquei com muita vontade de fazer ,por isso vou levar a receita
    bjs

    ResponderEliminar
  4. Madre del amor hemoso cuando sea mayoooooor quiero ser como tu que arte tienes te ha quedado de relujo no lo siguiente ya me gustaria a mi que me quedase asi cuando la haga por que ya he guardado tu receta en pendientes la hice hace dos años y no nos gusto nada asi que seguro que aunque no me quede ni la mitad de bonita que la tuya esta tiene qye estar de muerte relenta.
    Como siempre receta y fotos de 20 points.
    Bicos mil y feliz semana wapisimaaaaaaa.

    ResponderEliminar
  5. Que hermosura de ensaimada!! me pasa lo que a ti, tengo muchas ganas de hacerla pero el miedo a que no salga me puede, de momento ver la tuya y leer y reler la receta,jolin me la comeria enterita, esta más que perfecta....Besss

    ResponderEliminar
  6. Mamaíña que pintaza, iso ten que saber a gloria.

    Bicos

    ResponderEliminar
  7. Que rica¡¡¡¡ siempre me ha parecido una masa imposible, voy a seguir tu receta a ver si me sale
    besos

    ResponderEliminar
  8. Que maravilla! me encanta la ensaimada y ademas me trae muchos recuerdos de la infancia, me llevo tu receta para intentar hacerla, bicos

    ResponderEliminar
  9. Encantanme estas receitas! Anotada queda. Na masa nai se poño levadura fresca chegara con 3gramos? E o de estirala coas mans e facela fina...buf para que quede como na tua fotografia creo q vou ter que suar! Pero xa estou desexando porme a elo. Por ultimo, o levedado de 12horas falo na neveira ou fora? Perdoa por tanta pregunta pero e que estou desexando intentalo. Unha aperta

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Contesto encantada.
      A ver tres gramos é moitísimo, chégache para toda a ensaimada se me descoito. Ponlle unha pisquiña, un g, éche de sobra.
      O das doce horas é a temperatura ambiente, por iso o da pouca levadura. Non te imaxinas a satisfacción que da levantarte pola mañan e ver a ensaimada inchadiña. Non o expliquei, e debería, eu fago a masa nai pola mañan, logo fago a masa pola noite, aí ás nove, e déixoa levedar toda a noite. Queda perfecto, é a mellor forma. e xa verás que ao estirala vaste sorprender, e vas dicir: E estira, e estira.
      Jejejejje, xa me contarás, como foi a aventura, vale? Saúdos

      Eliminar
  10. Hace tiempo que te sigo, tiene una pinta estupenda! . Me encanta tu blog y las fotos!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Pues muuuchas gracias. Estos comentarios le alegran el día a cualquiera.

      Eliminar
  11. Tremenda! Fai tempo que quero preparala, dende que merquei o libro de Ivan, jeje, e agora vendo as tuas creo que non tardarei moito en meter as mans en fariña :P
    Bicos!!

    ResponderEliminar
  12. Que boa pinta!! vou investigar como facela sen glute.

    ResponderEliminar
  13. Tienen una pinta espectacular!!!! Reconozco que a mi también me parecen difíciles, pero si me animo ya se que receta seguiré. Seguro que están deliciosas. Enhorabuena!!!

    www.cocinandoconfilus.blogspot.com.es

    ResponderEliminar
  14. ¡Pero qué pintaza! quedouche super profesional, de pastelería (seguro que é a primeira que fas? ;-)
    Tamén lle teño algo de medo a este tipo de masas "abriochadas", pero anímame moito ler que ti non tiveches problemas.
    O libro é un dos que quero pra Reis.... jejeje.
    Boísima!
    Bicos e bon fin de semana

    ResponderEliminar
  15. No me pueden gustar mas... me acabo de enamorar que pasada
    Besicos sorianos:)

    ResponderEliminar
  16. Difícil de hacer pero el resultado es ¡espectacular!. La pena es no poder hincarle el diente.
    Impecable.
    Bicos!


    ResponderEliminar
  17. Tienen su trabajo pero todo tiene trabajo, tienen que estar ricas ricas, te han quedado estupendas
    besos

    ResponderEliminar
  18. Yo también le tengo respeto a esta receta, pero tu me los has puesto muy fácil.
    Blanca de JUEGO DE SABORES





    -

    ResponderEliminar
  19. Tremenda! vou investigar como facela sen glute.

    ResponderEliminar
  20. Nossa muito bom... quero decobrir como fazer.

    delicia

    ResponderEliminar

Cóntame que che parece

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...